Is jouw website up to date?

Een website is vaak de eerste kennismaking tussen jou en jouw cliënt. En bij een eerste kennismaking hoort een eerste indruk. Is die indruk niet positief, dan zullen ze jou niet contacteren. Hoog tijd om jouw website eens onder de loep te nemen.

In deze blog zetten we de homepagina in de kijker.

Jouw homepagina is de belangrijkste pagina van jouw website.
In een oogopslag moet een bezoeker weten wat je doet.
Hij moet geboeid zijn en verder doorklikken om meer van jou te weten te komen.

De eerste zin kan een vraag zijn waar de bezoeker instemmend of afkeurend kan op knikken.


Voorbeeld
Ben je van plan om te scheiden, maar zit je nog met heel veel vragen?
Voel jij je niet goed in je vel en wil je hier iets aan doen?
Heeft jouw kind het moeilijk bij de verwerking van het overlijden van een grootouder en weet je niet hoe jij dit het best aanpakt?
Wil je leren hoe je stress-situaties onder controle kan houden?

Je moet de aandacht van de bezoeker van in begin ‘pakken’.

Welke fouten zie ik vaak op homepagina’s:

  • expliciet welkom heten
    Dit hoef je niet expliciet te vermelden, zorg dat de bezoeker zich welkom voelt. Een huis met een deurmat met welkom op, is daarom geen huis waar je welkom bent.
  • onmiddellijk vertellen wie je bent en wat je doet
    Zorg dat het overzichtelijk blijft op jouw website.
    Bij een eerste kennismaking vertel je toch ook niet direct je hele levensverhaal.
    Laat de bezoeker stilaan los op de website.

 

Een goede homepagina heeft links naar andere pagina’s waar er extra uitleg wordt gegeven.

Hoe langer de bezoeker op jouw website blijft, hoe beter.
Maar maak het hen gemakkelijk.
Zorg dat ze weten waar ze moeten op klikken.

Enkele extra tips:

  • Zorg dat jouw website begint met https
    Dit wil zeggen dat je een veilige website hebt.
  • Vermijd carroussels van afbeeldingen op je homepagina
    Ze werken storend en ze zorgen dat heel veel bezoekers wegklikken
  • Plaats call-to-actionknoppen
    Met een call-to-actionknop laat je de bezoeker iets doen. Hij moet klikken om verder te gaan of om gegevens achter te laten. Dit verhoogt het engagement van de bezoeker.
  • Gebruik authentieke beelden
    Gebruik geen stockfoto's die je op andere websites kan tegenkomen, maar uniek foto's waar jij en je praktijkruimte regelmatig opstaan. Bezoekers weten graag met wie ze te maken hebben. Zo kennen ze je al een beetje voor ze jou voor de eerste maal in levende lijve of online ontmoeten. 
  • Zorg voor een professionele website
    Met een ineengeflanste website vol fouten en onnauwkeurigheden boet je in aan jouw expertenstatus. Het hoeft daarom geen dure website te zijn, wel een professionele met een persoonlijke toets.

 

Wist je dat ...

je als Konnektit lid voor de teksten van je website beroep kan doen op  Lies Tielemans van de tekstbewerker?
Contacteer haar met mijn groeten!

Deze blog is geschreven door Sonja Delbeecke. Ze heeft sinds 2005 een eigen praktijk als psychotherapeute / bemiddelaar in familiezaken. Daarnaast is ze zaakvoerder van Konnektit en ondersteunt ze hulpverleners zowel op inhoudelijk vlak als op vlak van ondernemen.

 

© 2022 – Sonja Delbeecke - alle rechten voorbehouden

Wil je mijn volgende blogs graag rechtstreeks in je mailbox?

Vul dan hieronder jouw gegevens in.

Delen op

Om jou beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Als je verder surft op deze website ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.