Een website is vaak de eerste kennismaking tussen jou en jouw cliënt. En bij een eerste kennismaking hoort een eerste indruk. Is die indruk niet positief, dan zullen ze jou niet contacteren. Hoog tijd om jouw website eens onder de loep te nemen.
Jouw homepagina is de belangrijkste pagina van jouw website.
In een oogopslag moet een bezoeker weten wat je doet.
Hij moet geboeid zijn en verder doorklikken om meer van jou te weten te komen.
De eerste zin kan een vraag zijn waar de bezoeker instemmend of afkeurend kan op knikken.
Voorbeeld
Ben je van plan om te scheiden, maar zit je nog met heel veel vragen?
Voel jij je niet goed in je vel en wil je hier iets aan doen?
Heeft jouw kind het moeilijk bij de verwerking van het overlijden van een grootouder en weet je niet hoe jij dit het best aanpakt?
Wil je leren hoe je stress-situaties onder controle kan houden?
…
Je moet de aandacht van de bezoeker van in begin ‘pakken’.
Een goede homepagina heeft links naar andere pagina’s waar er extra uitleg wordt gegeven.
Hoe langer de bezoeker op jouw website blijft, hoe beter.
Maar maak het hen gemakkelijk.
Zorg dat ze weten waar ze moeten op klikken.
je als Konnektit lid voor de teksten van je website beroep kan doen op Lies Tielemans van de tekstbewerker?
Contacteer haar met mijn groeten!
Deze blog is geschreven door Sonja Delbeecke. Ze heeft sinds 2005 een eigen praktijk als psychotherapeute / bemiddelaar in familiezaken. Daarnaast is ze zaakvoerder van Konnektit en ondersteunt ze hulpverleners zowel op inhoudelijk vlak als op vlak van ondernemen.
© 2022 – Sonja Delbeecke - alle rechten voorbehouden