Heb je JA geantwoord op 1 of meerdere van deze vragen, dan is lid worden van Konnektit iets voor jou ...
Met een lidmaatschap bij Konnektit ervaar je ondersteuning op maat bij het uitoefenen van je zelfstandige activiteiten als hulpverlener.
Bovendien maak je deel uit van hét multidisciplinaire netwerk voor professionele hulpverleners in Vlaanderen.
Lid zijn van Konnektit zorgt er voor dat jij en jouw praktijk zichtbaar worden.
Dit gebeurt op verschillende manieren:
Voorstelling van jouw praktijk
De website www.ikzoekhulp.be is een initiatief van Konnektit en helpt hulpzoekenden en doorverwijzers in hun zoektocht naar professionals die actief zijn op het vlak van geestelijke gezondheidszorg en dit in de ruimste betekenis van het woord: psychische problemen, relatieproblemen, opvoedingsproblemen, werkgerelateerde, lichamelijke problemen.
Lid zijn van Konnektit betekent dat jouw praktijk te vinden is op de website www.ikzoekhulp.be. De vermelding van jouw praktijk op deze website zorgt zowel voor rechtstreekse als onrechtstreekse aanmeldingen. Sommige cliënten nemen contact met je op via het aanmeldingsformulier op de website, maar heel vaak vinden ze ook via ons de weg naar jouw persoonlijke website en nemen ze daarna via die weg contact met je op.
Bekendmaking van jouw activiteiten
Verbinden en versterken zijn 2 sleutelwoorden in het Konnektit verhaal.
Dit betekent dat je er niet alleen voor staat.
Als je lid bent van Konnektit, maak je deel uit van een multidisciplinair netwerk waardoor je verbonden bent met heel wat collega’s.
De verbinding wordt op verschillende manieren gemaakt:
Je zal dit netwerk als extra waardevol ervaren als je zelf ook actief bent in het netwerk.
Door collega’s te helpen die vragen stellen, word je zichtbaar. En door deel te nemen aan Konnektit activiteiten leren leden elkaar ook beter kennen.
Siilo
Regelmatig worden we via mail of telefoon gecontacteerd met de vraag naar gerichte doorverwijsadressen. Soms zijn het bedrijven die zoeken naar hulp voor hun medewerker(s), soms zijn het hulpzoekenden, soms zijn het collega's die ons contacteren. Ook Konnektit leden zijn soms op zoek naar een collega.
Via de Siilo-app vinden de collega’s uit het Konnektit netwerk elkaar bijvoorbeeld als ze een collega zoeken om een cliënt naar door te verwijzen.
Ook als je bijvoorbeeld omwille van langere afwezigheid collega’s zoekt uit jouw regio om jouw cliënten op te vangen, kan je via Siilo op een zeer snelle en efficiënte manier een oproep voor collega’s lanceren. Daarnaast kan je in het Siilo netwerk van Konnektit terecht voor vragen naar overleg of uitwisseling over een bepaalde casus.
Siilo is een beveiligde communicatie-app, specifiek voor de zorgsector. Via deze app kunnen we in een beveiligde, versleutelde omgeving communiceren en informatie delen. Deze app is een goed gebruikt medium binnen het netwerk en valt bij veel leden in de smaak.
Konnektit café
Elke 3e maandag van de maand organiseren we een online Konnektit café. De plek waar je op een ongedwongen manier collega's kan ontmoeten. Even ventileren over je dag, van gedachten wisselen over de dingen die je bezig houden, ... In het café spring je gewoon binnen en net zoals in een echt café is het onvoorspelbaar welke boeiende gesprekken aan de virtuele toog zullen ontstaan.
Facebookgroep voor leden
Heb je een niet-cliënt gerelateerde vraag, dan kan je via onze gesloten facebookgroep voor leden de andere leden uit het netwerk aanspreken.
Konnektit streeft naar samenwerking met andere organisaties en bedrijven, want we geloven er in dat 1 + 1 = 3 is. Met andere woorden we geloven dat iedereen er beter van wordt als er samengewerkt wordt.
Door samenwerking kunnen wij onze leden
Een volledig overzicht van onze partners vind je via deze link
Hulpverleners versterken is onze missie en hiervoor vormen opleidingen een ideaal medium. Daarom informeren we je graag over zowel kortdurende als langdurige opleidingen, zowel met betrekking tot ons werk als hulpverlener alsook op het vlak van ondernemerschap.
We organiseren minstens 1x per maand Konnektit momenten. Het zijn korte opleidingsmomenten waarbij we 1 of meerdere sprekers uitnodigen om gedurende maximaal 3u een thema aan te snijden. Dit kan een kennismaking zijn met een bepaalde methodiek, maar ook wetgeving die wordt toegelicht.
Via de opleidingskalender kan je zien wanneer er Konnektit momenten zijn ingepland.
Als je kiest voor een PLUS lidmaatschap dan kan je gratis deelnemen aan ALLE Konnektit momenten. We organiseren er gemiddeld 12 per jaar (voornamelijk online).
In onze praktijk worden we regelmatig geconfronteerd met gezondheidsrecht. Een cliënt wil zijn dossier inzien of er wordt een verslag voor de rechtbank gevraagd of je vraagt je af wat je wel / niet mag doen als WUG-er inzake reclame maken, …
Elke maand organiseren we daarom een vragenuurtje met onze jurist Mr. Ann Dierickx, gespecialiseerd in gezondheidsrecht. Je krijgt tijdens een online meeting de mogelijkheid om jouw concrete vragen (al of niet anoniem) te stellen over o.a. beroepsgeheim, deontologie, patiëntenrechten, … Maar ook als je zelf geen vragen hebt, kan je deelnemen. Wedden dat je bijleert via de vragen van de andere deelnemers ...
Het vragenuurtje is gratis voor PLUS leden. Voor anderen is het betalend.
Ons 1 op 1 aanbod zorgt ervoor dat je zelf de startdatum en het tempo kiest om de opleiding te volgen.
We hebben o.a. het traject de hulpverlener als ondernemer en de startersgids starten als zelfstandige, hoe doe je dit?.
Continu bijscholen is belangrijk voor hulpverleners. Wij informeren je graag over het vormingsaanbod in Vlaanderen.
Op de website van Konnektit vind je naast de opleidingen die we vanuit Konnektit organiseren, maar ook opleidingen die door andere organisaties aangeboden worden.
Op die manier maken we jouw zoektocht makkelijker, want via 1 website vind je een zeer divers aanbod.
Klik hier om de opleidingskalender te bekijken.
Ben je actief als zelfstandig supervisor, dan kan je jezelf als supervisor voorstellen. Via deze link zetten we je graag in de kijker.
Voor zij die op zoek zijn naar supervisie zorgen we op deze manier voor een multidisciplinair aanbod, want we hebben supervisoren uit verschillende beroepsgroepen, stromingen en expertises.
Bij het runnen van een eigen praktijk komt er heel wat kijken.
Zowel op het vlak van ondernemerschap als op het vlak van hulpverlening is het belangrijk om op de hoogte te zijn en blijven van alle recente ontwikkelingen.
Als Konnektit lid zit je op de 1e rij om geïnformeerd te worden.
We onderhouden nauwe contacten met verschillende beroepsverenigingen en kabinetten. We zijn ook actief lid van organisaties zoals UNIZO, VOKA Health Community en verschillende multidisciplinaire overlegplatformen in de geestelijke gezondheidszorg.
Via ons intranet krijg je toegang tot onze infotheek waar je heel wat relevante informatie kan terugvinden m.b.t. je lidmaatschap, het ondernemerschap, gezondheidsrecht, verzekeringen, terugbetalingsregeling, de service van onze Konnektit partners en zoveel meer.
Je kan onze infotheek ontdekken via dit filmpje.
Wil je toegang tot de volledige infotheek, kies dan voor een PLUS lidmaatschap.
Bij Konnektit kiezen we voor een persoonlijke service. Dit betekent dat je ons kan contacteren via mail, telefoon of beeldbellen als je een vraag of een probleem hebt.
Dit kan zowel een vraag over een begeleiding zijn, alsook een vraag die verband houdt met het werken als zelfstandige.
We gaan samen op zoek naar een antwoord op jouw vragen of we tonen jou de weg naar een expert die jou kan verder helpen.
Maak een afspraak via deze link
of mail naar sonja@konnektit.be
of bel naar 0496 50 56 65
Sonja Delbeecke zorgt voor zorgers
Hier vind je een antwoord op veel gestelde vragen in verband met het lidmaatschap van Konnektit.
VRAAG: wie kan lid worden van Konnektit?
VRAAG: welk beroepsgroepen maken vandaag deel uit van Konnektit?
(*) Erkend door de Federale Bemiddelingscommissie
(**) Conform de wet van 10 juli 2016 over de uitoefening van de gezondheidsberoepen.
VRAAG: kan je als groepspraktijk lid worden?
Neen, het lidmaatschap is steeds ten persoonlijke titel. Dit wil zeggen dat elke medewerker van een groepspraktijk afzonderlijk zijn aanvraag voor het lidmaatschap dient te doen. We kiezen hiervoor omdat elk kandidaat-lid gescreend wordt op basis van opleiding en/of ervaring.
VRAAG: kunnen we als groepspraktijk genieten van korting?
Als je gelijktijdig met 3 of meer medewerkers lid wordt van Konnektit en de betaling voor alle lidmaatschappen via 1 factuur laat gebeuren, kan je genieten van 15% korting per persoon.
Je bent niet verplicht om allemaal dezelfde lidmaatschapsformule te kiezen. Het kan dus een factuur zijn met bijvoorbeeld 2 PLUS en 1 BASIC lidmaatschap.
Een groepspraktijk is voor ons een praktijk waar meerdere hulpverleners actief zijn op hetzelfde adres.
VRAAG: wordt het lidgeld aangerekend per kalenderjaar?
Neen, je kan op elk moment van het jaar lid worden. Het lidmaatschap start na ontvangst van de betaling. Dus betaling uitgevoerd op 06/08/2022, dan ben je lid tot 06/08/2023.
VRAAG: is mijn Konnektit lidgeld fiscaal aftrekbaar?
Ja, je Konnektit lidgeld is 100% fiscaal aftrekbaar. Bovendien heb je als lid toegang tot tal van voordelen waarmee je jouw lidgeld in een mum van tijd hebt terugverdiend.
VRAAG: ik ben actief op verschillende locaties. Kan ik deze allemaal vermelden? Dien ik hiervoor extra te betalen?
Je kan een onbeperkt aantal locaties toevoegen aan jouw profiel, zowel in de basic als plus formule. Je dient hiervoor niets extra te betalen.
VRAAG: waarom zijn er 2 lidmaatschapsformules?
Leden hebben verschillende behoeften en bijgevolg wordt er op maat een aanbod gedaan.
Wil je enkel vermeld worden op ikzoekhulp en heb je geen interesse in de rest van het Konnektit aanbod, kies dan voor de basic formule.
Wil je daar bovenop of vooral optimaal ondersteund worden als zelfstandige, deelnemen aan onze Konnektit momenten en/of opleidingen volgen, kies dan voor de plus formule.
Zo geniet je van de service die past bij jou
VRAAG: ik wil mijn lidmaatschap upgraden van basic naar plus, moet ik wachten tot het einde van de huidige termijn?
Neen, je kan op elk moment upgraden. Het basic lidmaatschap wordt dan verrekend met de nieuwe plus formule. Van zodra de betaling is gebeurd, kan je onmiddellijk genieten van alle voordelen die verbonden zijn aan het plus lidmaatschap.
VRAAG: ik wil mijn lidmaatschap downgraden van plus naar basic, wat moet ik doen?
Stuur een mailtje naar sonja@konnektit.be en dan wordt het lidmaatschap aangepast op het einde van het huidige lidmaatschap. Je ontvangt dan voor de verlenging een factuur voor een basic lidmaatschap. Hou er rekening mee dat de toegang tot de community dan ook beperkt wordt tot de basic toegangsrechten. Ook alle andere voordelen die verbonden zijn aan het plus lidmaatschap vervallen vanaf dat moment.
VRAAG: kan ik de gegevens op mijn profiel aanpassen?
Ja, dat kan. Je logt in op je profiel via deze link en vervolgens kan je je gegevens aanpassen.
VRAAG: waarom dien ik een foto bij mijn profiel te plaatsen?
Voor de hulpzoekende kan een foto helpen om een eerste indruk te krijgen en dit kan de drempel verlagen om contact met je op te nemen. Kies voor een foto met professionele uitstraling, dus geen vakantiefoto of groepsfoto.
VRAAG: kan ik mijn lidmaatschap in verschillende schijven betalen?
Voor het BASIC lidmaatschap is gespreide betaling niet mogelijk.
Voor het PLUS lidmaatschap is dit wel mogelijk, nl. in 4 schijven (1 factuur per kwartaal).
Als je kiest voor een jaarlijkse betaling bespaar je wel 10% op je factuur.
VRAAG: ik wil mijn lidmaatschap stopzetten, hoe doe ik dat?
Als je niet langer deel wil uitmaken van het Konnektit netwerk, stuur je ten laatste 2 maanden voor het einde van je lidmaatschap een mailtje naar sonja@konnektit.be om dit te melden.
Basic
149 euro + btw
|
Plus
Het lidmaatschap wordt afgesloten op jaarbasis.
Je kan wel kiezen tussen een betaling in 1 keer of in 4 schijven.
Kies je ervoor om je PLUS lidmaatschap in 1 keer te betalen, dan bespaar je 10% op je totaalfactuur. De investering bedraagt 419 euro excl btw.
Kies je ervoor om de betaling van je jaarlidmaatschap te spreiden in 4 schijven, dan ontvang je elk kwartaal een factuur en betaal je 4 x 115,23 euro excl. btw (ofwel 460,92 euro excl. btw in totaal).
419 euro + btw
|
|
---|---|---|
een eigen webpagina op ikzoekhulp.be
Een eigen webpagina op ikzoekhulp.be
Je kan zelf ten allen tijd je gegevens updaten. |
||
toegang tot ons netwerk via de Siilo-app
Toegang tot ons netwerk via de Siilo-app
Siilo is een beveiligde communicatie-app, specifiek voor de zorgsector. In de gratis Siilo-app vinden de collega’s uit het Konnektit netwerk elkaar bijvoorbeeld als ze een collega zoeken om een cliënt naar door te verwijzen. Ook als je bijvoorbeeld omwille van langere afwezigheid collega’s zoekt uit jouw regio om jouw cliënten op te vangen, kan je via Siilo op een zeer snelle en efficiënte manier een oproep voor collega’s lanceren. Daarnaast kan je in het Siilo netwerk van Konnektit terecht voor vragen naar overleg of uitwisseling over een bepaalde casus. Deze app is een goed gebruikt medium binnen het netwerk en valt bij veel leden in de smaak. |
||
kortingen en speciale aanbiedingen via onze partners
Kortingen via onze partners
Als lid kan je genieten van korting als je producten bij onze Konnektit partnrs aankoopt of beroep doet op hun diensten. Een volledig overzicht van onze partners vind je via deze link |
||
onbeperkt advertenties plaatsen op ikzoekhulp.be
Onbeperkt advertenties plaatsen
Via ikzoekhulp.be kan je zelf onbeperkt jouw activiteiten (lezingen, workshops, reizen, ...) bekend maken die je zelf aanbiedt voor niet-professionals. Activiteiten voor professionals kan je via ons bekend maken als je onze vormingspartner wordt. Klik hier voor meer info |
||
korting bij deelname aan onze opleidingen
Korting bij deelname aan onze opleidingen
Dit % is niet van toepassing voor Konnektit momenten, noch opleidingen die 7 dagen of meer duren noch voor opleidingen die georganiseerd worden door onze vormingspartners |
5% | 10% |
mogelijkheid om een video te plaatsen waarin je jezelf voorstelt op ikzoekhulp.be | ||
mogelijkheid om 3 extra foto's te plaatsen bij jouw profiel op ikzoekhulp.be | ||
10x gratis deelname aan ons vragenuurtje met onze expert gezondheidsrecht
Gratis deelname aan ons vragenuurtje met onze expert gezondheidsrecht
In onze praktijk worden we regelmatig geconfronteerd met gezondheidsrecht. Een cliënt wil zijn dossier inzien of er wordt een verslag voor de rechtbank gevraagd of je vraagt je af wat je wel / niet mag doen als WUG-er inzake reclame maken, … Tien keer per jaar organiseer ik daarom een vragenuurtje met onze jurist die gespecialiseerd is in gezondheidsrecht. Je krijgt tijdens een online meeting de mogelijkheid om jouw concrete vragen te stellen over o.a. beroepsgeheim, deontologie, patiëntenrechten, … Het vragenuurtje is gratis voor PLUS leden. Basic leden kunnen uiteraard ook deelnemen aan dit vragenuurtje, maar voor hen is het betalend. |
||
12x gratis toegang tot online & offline Konnektit momenten
Gratis toegang tot online & offline Konnektit momenten
Konnektit momenten zijn korte opleidingsmomenten waarbij we 1 of meerdere sprekers uitnodigen om gedurende maximaal 3u een thema aan te snijden. Dit kan een kennismaking zijn met een bepaalde methodiek, maar ook wetgeving die wordt toegelicht. We organiseren er minstens 12 per jaar (voornamelijk online). Als PLUS lid kan je gratis deelnemen aan ALLE Konnektit momenten. Voor BASIC leden is het betalend. |
||
volledige toegang tot de infotheek via ons intranet
Toegang tot de infotheek via ons intranet De Infotheek is dé plek waar je informatie vindt over je lidmaatschap, het ondernemerschap, gezondheidsrecht, verzekeringen, terugbetalingsregeling, de service van onze Konnektit partners en zoveel meer. Klik hier om kennis te maken met de infotheek. Wil je volledige toegang tot deze infotheek? Kies dan voor de PLUS formule |
||
Lid worden | Lid worden |