VRAAG 1: Op welke basis wordt er beslist of iemand lid mag worden?
Iedereen die lid wil worden van Konnektit dient een uitgebreide vragenlijst te beantwoorden. Op die manier krijg ik een grondig beeld van de opleidingsachtergrond.
VRAAG 2: Wordt het lidgeld aangerekend per kalenderjaar?
Neen, je kan op elk moment van het jaar lid worden. Het lidmaatschap start na ontvangst van de betaling. Dus betaling uitgevoerd op 21/11/2020, dan ben je lid tot 21/11/2021
VRAAG 3: Ik wil mijn lidmaatschap upgraden, moet ik wachten tot het einde van de huidige termijn?
Neen, je kan op elk moment upgraden. Het huidige lidmaatschap wordt dan verrekend met de nieuwe formule.
VRAAG 4: Waarom dien ik zoveel vragen te beantwoorden als ik mijn profiel invul?
Hulpzoekenden en doorverwijzers hebben andere criteria en gezien ik mij via ikzoekhulp tot beiden richt, geef ik beide doelgroepen de info die ze zoeken. De hulpzoekenden wil weten wie jij bent. Voor velen zegt een diploma of opleiding weinig, maak dus gebruik van het veld “stel jezelf voor” zodat de hulpzoekende jou leert kennen en zo kan kiezen tussen de verschillende leden. Doorverwijzers willen dan weer weten wat je gestudeerd hebt, waar je gewerkt hebt, ... om zo jouw expertise in te schatten want zij zoeken naar “een goede collega gespecialiseerd in xxx”. Dus ja, het vraagt even tijd om je profiel in te vullen, maar hoe grondiger je het invult, hoe meer kans je maakt dat je op basis van de verschillende zoekcriteria gevonden wordt.
VRAAG 5: Ik maak deel uit van een groepspraktijk, krijgen we korting als we met 4 aansluiten?
Ja, als jullie actief zijn op hetzelfde adres en gelijktijdig kiezen voor dezelfde lidmaatschapsformule krijgt ieder 10% korting
VRAAG 6: Moet ik alle opleidingen invullen die ik ooit gevolgd heb?
Vooral professionals willen weten hoe je je expertise hebt opgebouwd. Dus als je je expertise rond bijvoorbeeld trauma in de kijker wil plaatsen, vergeet dan niet om deze opleiding erbij te vermelden. Als je daarentegen in het verleden opleiding volgde die je nu niet meer gebruikt, dien je dit niet te vermelden. Bijvoorbeeld 3 jarige opleiding tot drughulpverlener gevolgd maar thans niet meer actief met deze doelgroep
VRAAG 7: Waarom moet ik mijn diploma’s opladen en zijn deze zichtbaar op ikzoekhulp.be?
Ik vraag naar de diploma’s om er zo zeker van te zijn dat de gegeven info klopt. Ik heb jammer genoeg in het verleden al ervaren dat dit niet altijd klopte. Een 4 daagse opleiding systeemdenken gevolgd hebben, betekent nog niet dat je systeemtherapeut bent. De diploma’s worden niet getoond op ikzoekhulp.
VRAAG 8: Ik organiseer een workshop, hoe kan ik deze bekend maken?
VRAAG 9: Moet je lid zijn van een beroepsvereniging om toegelaten te worden?
Neen, dit is geen vereiste, maar het kan het goedkeuringsproces wel makkelijker maken (cfr vraag 1)
VRAAG 10: Waarom zijn er 3 lidmaatschapsformules?
Leden hebben verschillende behoeften en bijgevolg wordt er op maat een aanbod gedaan.
Wil je enkel vermeld worden op ikzoekhulp en heb je geen interesse in de rest van het Konnektit aanbod, kies dan voor de basic formule.
Wil je daar bovenop optimaal ondersteund worden als zelfstandige, deelnemen aan onze Konnektit momenten en/of opleidingen volgen, kies dan voor de plus formule.
Organiseer je zelf opleidingen voor collega hulpverleners en wil je deze via Konnektit bekend maken, kies dan voor de premium formule.
Zo geniet je van de service die past bij jou
VRAAG 11: Kan ik mijn account tijdelijk offline plaatsen of www.ikzoekhulp.be?
Ja, dat kan. Stuur hiervoor een mailtje naar sonja@konnektit.be en dan wordt jouw profiel niet langer getoond op ikzoekhulp.be
VRAAG 12: Kan ik de gegevens op mijn profiel aanpassen?
Ja, dat kan. Je logt in op je profiel via https://www.konnektit.be/aanmelden en vervolgens kan je je gegevens aanpassen.
VRAAG 13: Waarom dien ik een foto bij mijn profiel te plaatsen?
Voor de hulpzoekende kan een foto helpen om een eerste indruk te krijgen en dit kan de drempel verlagen om contact met je op te nemen. Kies voor een foto met professionele uitstraling, dus geen vakantiefoto of groepsfoto.
VRAAG 14: Ik wil mijn lidmaatschap stopzetten, hoe doe ik dat?
Als je niet langer deel wil uitmaken van het Konnektit netwerk, stuur je ten laatste 1 maand voor het einde van je lidmaatschap een mailtje naar sonja@konnektit.be om dit te melden.
VRAAG 15: Ik ben actief op verschillende locaties. Kan ik deze allemaal vermelden? Dien ik hiervoor extra te betalen?
Ja, je kan een onbeperkt aantal locaties toevoegen aan jouw profiel, zowel in de basic / plus als premium formule. Je dient hiervoor niets extra te betalen.
Nog een vraag ...
Staat jouw vraag niet vermeld? Stuur dan een mailtje naar sonja@konnektit.be en dan krijg je van mij een persoonlijk antwoord op jouw vraag.
Sonja Delbeecke heeft sinds 2005 een eigen praktijk als psychotherapeute / bemiddelaar in familiezaken. Daarnaast is ze zaakvoerder van Konnektit en helpt ze hulpverleners groeien zowel op inhoudelijk vlak als op vlak van ondernemen.