Veelgestelde vragen i.v.m. het lidmaatschap bij Konnektit

VRAAG 1: Op welke basis wordt er beslist of iemand lid mag worden?

Iedereen die lid wil worden van Konnektit dient een uitgebreide vragenlijst te beantwoorden. Op die manier krijg ik een grondig beeld van de opleidingsachtergrond.

  • Zij die een bachelor of master diploma in de humane wetenschappen hebben worden toegelaten (1)
  • Zij die een langdurige opleiding psychotherapie hebben gevolgd worden toegelaten (2)
  • Voldoe je niet aan voorwaarde (1) of (2), dan kan je toegelaten worden als je bijvoorbeeld lid bent van een beroepsvereniging of erkend bent door bijvoorbeeld de Federale Bemiddelingscommissie.
  • Indien je ook geen erkenning hebt, maar wel opleidingen hebt gevolgd en ervaring hebt, kan je mogelijks toch toegelaten worden na een persoonlijk gesprek.

VRAAG 2: Wordt het lidgeld aangerekend per kalenderjaar?

Neen, je kan op elk moment van het jaar lid worden. Het lidmaatschap start na ontvangst van de betaling. Dus betaling uitgevoerd op 21/07/2021, dan ben je lid tot 21/07/2022.

VRAAG 3: Ik wil mijn lidmaatschap upgraden, moet ik wachten tot het einde van de huidige termijn?

Neen, je kan op elk moment upgraden. Het huidige lidmaatschap wordt dan verrekend met de nieuwe formule.

VRAAG 4: Waarom dien ik zoveel vragen te beantwoorden als ik mijn profiel invul?

Hulpzoekenden en doorverwijzers hebben andere criteria en gezien ik mij via ikzoekhulp tot beiden richt, geef ik beide doelgroepen de info die ze zoeken. De hulpzoekenden wil weten wie jij bent. Voor velen zegt een diploma of opleiding weinig, maak dus gebruik van het veld “stel jezelf voor” zodat de hulpzoekende jou leert kennen en zo kan kiezen tussen de verschillende leden. Doorverwijzers willen dan weer weten wat je gestudeerd hebt, waar je gewerkt hebt, ... om zo jouw expertise in te schatten want zij zoeken naar “een goede collega gespecialiseerd in xxx”. Dus ja, het vraagt even tijd om je profiel in te vullen, maar hoe grondiger je het invult, hoe meer kans je maakt dat je op basis van de verschillende zoekcriteria gevonden wordt.

VRAAG 5: ik heb meer dan voldoende cliënten, is het dan nog interessant om lid te zijn van Konnektit?

Het verbinden van hulpzoekenden en doorverwijzers met de Konnektit leden is slechts 1 van de zaken die je mag verwachten als je lid bent van Konnektit. De focus ligt vooral op het informeren, ondersteunen en ontzorgen van de leden en dit op alle terreinen die verband houden met een zelfstandige praktijk. Of het nu gaat over coronamaatregelen, de overstromingen, het terugbetalingsverhaal of het statuut van psychotherapeuten, ... als Konnektit lid zit je op de 1e rij om hierover geïnformeerd te worden. Het is immers mijn missie om te zorgen voor zorgers.

VRAAG 6: Ik maak deel uit van een groepspraktijk, krijgen we korting als we met 4 aansluiten?

Ja, als jullie actief zijn op hetzelfde adres en gelijktijdig kiezen voor dezelfde lidmaatschapsformule krijgt ieder 10% korting

VRAAG 7: Moet ik alle opleidingen invullen die ik ooit gevolgd heb?

Vooral professionals willen weten hoe je je expertise hebt opgebouwd. Dus als je je expertise rond bijvoorbeeld trauma in de kijker wil plaatsen, vergeet dan niet om deze opleiding erbij te vermelden. Als je daarentegen in het verleden opleiding volgde die je nu niet meer gebruikt, dien je dit niet te vermelden. Bijvoorbeeld 3 jarige opleiding tot drughulpverlener gevolgd maar thans niet meer actief met deze doelgroep

VRAAG 8: Waarom moet ik mijn diploma’s opladen en zijn deze zichtbaar op ikzoekhulp.be?

Ik vraag naar de diploma’s om er zo zeker van te zijn dat de gegeven info klopt. Ik heb jammer genoeg in het verleden al ervaren dat dit niet altijd klopte. Een 4 daagse opleiding systeemdenken gevolgd hebben, betekent nog niet dat je systeemtherapeut bent. De diploma’s worden niet getoond op ikzoekhulp.

VRAAG 9: Moet je lid zijn van een beroepsvereniging om toegelaten te worden?

Neen, dit is geen vereiste, maar het kan het goedkeuringsproces wel makkelijker maken (cfr vraag 1)

VRAAG 10: Waarom zijn er 3 lidmaatschapsformules?

Leden hebben verschillende behoeften en bijgevolg wordt er op maat een aanbod gedaan.

Wil je enkel vermeld worden op ikzoekhulp en heb je geen interesse in de rest van het Konnektit aanbod, kies dan voor de basic formule.

Wil je daar bovenop optimaal ondersteund worden als zelfstandige, deelnemen aan onze Konnektit momenten en/of opleidingen volgen, kies dan voor de plus formule.

Organiseer je zelf opleidingen voor collega hulpverleners en wil je deze via Konnektit bekend maken, kies dan voor de premium formule.

Zo geniet je van de service die past bij jou

VRAAG 11: Kan ik mijn account tijdelijk offline plaatsen of www.ikzoekhulp.be?

Ja, dat kan. Stuur hiervoor een mailtje naar sonja@konnektit.be en dan wordt jouw profiel niet langer getoond op ikzoekhulp.be

VRAAG 12: Kan ik de gegevens op mijn profiel aanpassen?

Ja, dat kan. Je logt in op je profiel via https://www.konnektit.be/aanmelden en vervolgens kan je je gegevens aanpassen.

VRAAG 13: Waarom dien ik een foto bij mijn profiel te plaatsen?

Voor de hulpzoekende kan een foto helpen om een eerste indruk te krijgen en dit kan de drempel verlagen om contact met je op te nemen. Kies voor een foto met professionele uitstraling, dus geen vakantiefoto of groepsfoto.

VRAAG 14: Ik wil mijn lidmaatschap stopzetten, hoe doe ik dat?

Als je niet langer deel wil uitmaken van het Konnektit netwerk, stuur je ten laatste 1 maand voor het einde van je lidmaatschap een mailtje naar sonja@konnektit.be om dit te melden. 

VRAAG 15: Ik ben actief op verschillende locaties. Kan ik deze allemaal vermelden? Dien ik hiervoor extra te betalen?

Ja, je kan een onbeperkt aantal locaties toevoegen aan jouw profiel, zowel in de basic / plus als premium formule. Je dient hiervoor niets extra te betalen.

VRAAG 16: is Konnektit enkel actief in Ieper / West-Vlaanderen?

Neen, Konnektit heeft leden in gans Vlaanderen en organiseert zowel online als offline opleidingen / Konnektit momenten op verschillende plaatsen in het land. 

VRAAG 17: Ik organiseer een workshop, hoe kan ik deze bekend maken?

  • Als deze workshop bedoeld is voor niet-professionals kan je de informatie invoeren via jouw profiel. Je logt in via https://www.konnektit.be/aanmelden en in jouw profiel zie je links in de kolom "vormingen" staan. Klik hierop en vul vervolgens de gevraagde informatie in. Nadat je alles hebt ingevuld, klik je op "bewaren en publicatie aanvragen". Nadat de publicatie is goedgekeurd, verschijnt jouw workshop op de kalender van ikzoekhulp. Deze publicatie is volledig gratis. Je kan een onbeperkt aantal activiteiten voor niet-professionals bekend maken via deze website.
  • Als deze workshop bedoeld is voor professionals én je beschikt over een premium lidmaatschap dan maakt Konnektit deze workshop bekend via sociale media, website en mailing. Stuur in dat geval alle info naar sonja@konnektit.be en dan doe ik het nodige voor jou. Als premium lid kan je een onbeperkt aantal activiteiten voor zowel professionals als niet-professionals bekend maken via de kanalen van Konnektit.

VRAAG 18: wat is het verschil tussen een Konnektit moment en een Konnektit café?

Het Konnektit café wordt elke 3e maandag van de maand online georganiseerd om 20u. Het is de plek waar je op een ongedwongen manier collega's kan ontmoeten. Even ventileren over je dag, van gedachten wisselen over de dingen die je bezig houden, ... In het café spring je gewoon binnen en net zoals in een echt café is het onvoorspelbaar welke boeiende gesprekken aan de virtuele toog zullen ontstaan.

Het Konnektit moment is een online of offline georganiseerd netwerkmoment waarbij we 1 of meerdere sprekers uitnodigen om gedurende maximum 2u een thema toe te lichten. Bij de offline Konnektit momenten wordt daarna ook een hapje en drankje aangeboden zodat je een praatje kan maken met de aanwezige collega's.

Nog een vraag ...

Staat jouw vraag niet vermeld? Stuur dan een mailtje naar sonja@konnektit.be en dan krijg je van mij een persoonlijk antwoord op jouw vraag.

Sonja Delbeecke heeft sinds 2005 een eigen praktijk als psychotherapeute / bemiddelaar in familiezaken. Daarnaast is ze zaakvoerder van Konnektit en helpt ze hulpverleners groeien zowel op inhoudelijk vlak als op vlak van ondernemen.

 

 

Volgend bericht

Vorig bericht

Alle berichten

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze opleidingen, blogs en tips ontvangen?

Klik hier

 

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze opleidingen, blogs en tips ontvangen?

Klik hier