Coaching zit in de lift. De I.V.-visie met integratieve methodieken leent zich goed tot coaching ‘pur sang’ waarbij het doel heel duidelijk organisatie en “actie” is. Coaching wordt tevens meer en meer ‘een onderdeel van...‘. Zo kan in een therapeutisch proces bijvoorbeeld een coachende lijn nodig zijn. Er zijn veel professionele opdrachten waar coaching een belangrijk onderdeel van is: docent, groepsleider, beleidsmedewerker... We worden overspoeld door coaching-modellen. Door ze te verbinden in de I.V.-driehoek ontdekken we de existentiële insteek en de procesmatige complexiteit die ons tot mens maakt, maar vaak in coaching-methoden ontbreekt.
We worden overspoeld door coachingmodellen. Door ze te verbinden in de I.V.-driehoek ontdekken we de existentiële insteek en de procesmatige complexiteit die ons tot mens maakt, maar vaak in coachingmethoden ontbreekt.
De sleutel tot de ander ben jezelf. Dat telt voor iedere coach. Maar het geldt ook voor de coachee en zijn doelen. We vertrekken hierbij vanuit de I.V.-driehoek. Daarom kijken we naar jezelf. Wie ben ik als coach? Wanneer en waarom gebruik ik coachende methodieken?
We kijken naar de coachee en stellen diezelfde drie vragen.
I.V.-getrouw maken we uitstappen naar andere stromingen, coachingsmethoden, en wetenschappelijke inzichten om ze integratief in te zetten.
Iedere deelnemer kan vanuit zijn eigen insteek aan de slag en we coachen elkaar! We ondersteunen elkaar om de methodieken en inzichten meteen concreet en doelgericht in te zetten in onze dagelijkse praktijk. Dit kan zowel door live als online contacten.
Marleen Van Laere is docente binnen de vierjarige I.V.-opleiding waar ze zelf afstudeerde in 2000. Ze is de medeoprichtster van Coherent, een groepspraktijk waar ze psychotherapie, vorming, groeigroepen, coaching en supervisie aan hulpverleners en teams geeft. Ze is ook werkzaam in CAW Antwerpen waar ze gezinnen rond IFG contextueel heeft begeleid en waar ze nu werkzaam is in de daderhulpverlening. Ze is een vaste supervisor bij Tejo Antwerpen waar de klemtoon ligt op het kort kracht- en oplossingsgericht werken. Ze geeft op de Educatieve Academie ook de jaartraining tot supervisor.
Ze studeerde gezinswetenschappen en gaf daar enkele jaren gesprekstechnieken. Ze volgende veel bijscholingen en trainingen waar onder systemisch werken met IFG, Goldstein, Creatieve therapie, Trauma en Gedragscognitief werken.
In academiejaar 2024-2025 vindt deze jaaropleiding niet plaats. De data voor academiejaar 2025-2026 worden in januari 2025 bekend gemaakt – in totaal zijn het 8 maandagen.
De data voor de eenjarige basisopleiding ‘Integratieve psycho-sociale begeleider’ die in academiejaar 2024-2025 doorgaat zijn 18 maandagen, nl: (2024) 23 sep, 7 okt, 21 okt, 4 nov, 18 nov, 2 dec, 16 dec, (2025) 6 jan, 20 jan, 3 feb, 17 feb, 10 mrt, 17 mrt, 31 mrt, 28 apr, 12 mei, 26 mei en 9 jun.
Telkens van 10u tot 17u met één uur middagpauze.
De investering voor deze opleiding bedraagt :
Zonder basismodule: 774 euro (definitieve prijs pas in januari 2025 beschikbaar)
Met basismodule: 999 euro
Of voorafgegaan door de basisopleiding ‘Integratieve psycho-sociale begeleider’ twv 2340 euro
Geniet tot 30 april 2023 van een vroegboekkorting van 10%.
Deze opleiding wordt niet georganiseerd door Konnektit.
Wie interesse heeft in deze opleiding, kan zich rechtstreeks aanmelden via deze link.